Hardangervidden trenger Hardangerbro II
Jeg ser i BA av 13.01.05 at T. Knudsen er blitt provosert av mitt innlegg i BA 11.01.05. T. Knudsen er så provosert at han/hun må gripe til feilaktige fremstillinger.
I sitt innlegg skriver T. Knudsen: ¨Selv med den største innsats har vidda vært stengt i 14 dager grunnet uvær¨.
Bare i denne ene setningen klarer T. Knudsen å presentere tre faktiske feil, forhåpentligvis ikke bevisst, men på grunn av mangel på kjennskap til de faktiske forhold.
Jeg vil dokumentere de tre feile påstandene til T. Knudsen i de følgende punktene 1-3.
Pkt.1)
Fra julaften 2004 til 2. januar 2005 ble Hardangervidden ikke brøytet eller redusert innsats jul, romjul og nyttårshelg..
T. Knudsen kaller dette den ¨største innsats¨.
Pkt.2) Vidden har vært åpen/kolonnekjørt fra 26.12.04 til 30.12.04 kl 0020 og fra kl 1300 samme dag til kl 2005. Videre var vidden åpen fra 04.01.05 kl 0727 til 04.01.05 kl 1634, og fra 05.01.05 kl 0356 til 05.01.05 kl 1744, samt fra kl 2255 samme dag til kl 0523 den 06.01.05. Alt dette iflg. Statens vegvesen. Fra 6. januar til 12. januar har vidden også vært åpen i perioder.
T. Knudsen påstår at vidden har vært stengt i 14 dager.
Pkt 3) Det har vært og er lite snø i fjellet. Ved minimal brøyting i romjulen ville vidden vært åpen for fri ferdsel/kolonnekjøring på linje med FILLEFJELL. Hardangervidden er nedprioritert i forhold til FILLEFJELL, Aurland - Hol og Haukeli.
T.Knudsen påstår at uvær alene er årsak til stenging av vidden.
T. Knudsens feile fremstillinger stopper ikke her. Han insinuerer at jeg kun er interessert i å ha åpen Hardangervidde for at jeg skal ha lett tilgang som hytteeier på Geilo-Haugastølområdet.
Om det skulle interessere T. Knudsen, så eier undertegnede ingen hytte verken på fjell eller ved sjø.
Jeg skal gi T.Knudsen rett i sin påstand at Hardangervidden er den letteste tilgang vest – øst også til Geilo – Haugastølområdet, men motivet han tillegger undertegnede er intet reelt moment i denne sak.
Etter min mening er det ufattelig at Hardagervidden er så lavt prioritert. Aurland – Hol er et elendig område å kjøre gjennom, kronglete og fæl.
Hardangervidden er en perle og nytelse for øyet. Dessuten er vidden den korteste vei mellom vest – øst. For å gjøre forbindelsen mellom landets to største byer kortest mulig og best for de fleste, må det bygges en Hardangerbro, så slipper vi å reise rundt Sogn og FILLEFJELL. I tillegg kreves det brøyting også i romjulen, slik det gjøres på andre fjelloverganger.
I sitt innlegg skriver T. Knudsen: ¨Selv med den største innsats har vidda vært stengt i 14 dager grunnet uvær¨.
Bare i denne ene setningen klarer T. Knudsen å presentere tre faktiske feil, forhåpentligvis ikke bevisst, men på grunn av mangel på kjennskap til de faktiske forhold.
Jeg vil dokumentere de tre feile påstandene til T. Knudsen i de følgende punktene 1-3.
Pkt.1)
Fra julaften 2004 til 2. januar 2005 ble Hardangervidden ikke brøytet eller redusert innsats jul, romjul og nyttårshelg..
T. Knudsen kaller dette den ¨største innsats¨.
Pkt.2) Vidden har vært åpen/kolonnekjørt fra 26.12.04 til 30.12.04 kl 0020 og fra kl 1300 samme dag til kl 2005. Videre var vidden åpen fra 04.01.05 kl 0727 til 04.01.05 kl 1634, og fra 05.01.05 kl 0356 til 05.01.05 kl 1744, samt fra kl 2255 samme dag til kl 0523 den 06.01.05. Alt dette iflg. Statens vegvesen. Fra 6. januar til 12. januar har vidden også vært åpen i perioder.
T. Knudsen påstår at vidden har vært stengt i 14 dager.
Pkt 3) Det har vært og er lite snø i fjellet. Ved minimal brøyting i romjulen ville vidden vært åpen for fri ferdsel/kolonnekjøring på linje med FILLEFJELL. Hardangervidden er nedprioritert i forhold til FILLEFJELL, Aurland - Hol og Haukeli.
T.Knudsen påstår at uvær alene er årsak til stenging av vidden.
T. Knudsens feile fremstillinger stopper ikke her. Han insinuerer at jeg kun er interessert i å ha åpen Hardangervidde for at jeg skal ha lett tilgang som hytteeier på Geilo-Haugastølområdet.
Om det skulle interessere T. Knudsen, så eier undertegnede ingen hytte verken på fjell eller ved sjø.
Jeg skal gi T.Knudsen rett i sin påstand at Hardangervidden er den letteste tilgang vest – øst også til Geilo – Haugastølområdet, men motivet han tillegger undertegnede er intet reelt moment i denne sak.
Etter min mening er det ufattelig at Hardagervidden er så lavt prioritert. Aurland – Hol er et elendig område å kjøre gjennom, kronglete og fæl.
Hardangervidden er en perle og nytelse for øyet. Dessuten er vidden den korteste vei mellom vest – øst. For å gjøre forbindelsen mellom landets to største byer kortest mulig og best for de fleste, må det bygges en Hardangerbro, så slipper vi å reise rundt Sogn og FILLEFJELL. I tillegg kreves det brøyting også i romjulen, slik det gjøres på andre fjelloverganger.
0 Kommentarer:
Legg inn en kommentar
<< Til startsiden